Renault Pro+: in dienst van de professional

Al meer dan honderd jaar ontwikkelt, produceert en verkoopt Renault bedrijfsvoertuigen, om zo een antwoord te bieden op de eisen van professionele gebruikers overal ter wereld. Vaak hebben deze mythische voertuigen hun stempel gedrukt op hun tijd. Sinds 2011 is de wereldwijde verkoop van bedrijfsvoertuigen van de Renault-groep met 40 procent gestegen tot een nieuw historisch record in 2016 (434.000 exemplaren). Renault is vandaag ook Europees marktleider bij de elektrische bedrijfsvoertuigen. In 2015 heeft Renault het merk Renault Pro+ gelanceerd om zijn gamma producten, services
en oplossingen op maat van professionele klanten verder uit te breiden.De Renault-groep heeft dan ook als doel om de verkoop van bedrijfsvoertuigen met nog eens 40 procent te verhogen tegen het einde van het nieuwe strategische plan ‘Drive the Future’. Daarnaast wil het merk zijn marktdekking verdubbelen en zijn leiderschap in het segment van de elektrische bedrijfsvoertuigen versterken door zijn volledige gamma bestelbreaks en bestelwagens te elektriseren. Renault-Nissan-Mitsubishi wil de wereldwijde marktleider inzake bedrijfsvoertuigen worden, met meer dan 2,5 miljoen verkochte exemplaren tegen de einddatum van het plan.

Ashwani Gupta
Senior Vice President van de afdeling bedrijfsvoertuigen van Renault-Nissan

Het deskundige merk Renault Pro+ begeleidt professionele klanten overal ter wereld door producten en diensten op maat te identificeren die specifiek aan deze groep zijn voorbehouden.

  • Een uitgebreid gamma bedrijfsvoertuigen, van kleine tot grote bestelwagens en zelfs een pick-up.
  • Een leidersplaats in het segment van de elektrische bedrijfsvoertuigen in Europa en een uniek gamma van vier elektrische bedrijfsvoertuigen.
  • Een gespecialiseerd netwerk van 650 Renault Pro+-centra in 41 landen, specifiek gericht op professionele klanten en conform strenge normen.
  • Een netwerk van 400 erkende koetswerkbouwers in 29 landen om de voertuigen om te bouwen volgens de specifieke behoeften van elke klant.
  • Een centrum voor technologische ontwikkeling, gespecialiseerd in bedrijfsvoertuigen, in het Franse Villiers-Saint-Frédéric.
  • Productievestigingen op drie continenten: Europa(drie vestigingen in Frankrijk), Latijns-Amerika (Argentinië en Brazilië) en Afrika (Marokko).
  • Bedrijfsvoertuigen verkocht in meer dan 110 landen.
  • Een historisch wereldwijd verkooprecord in 2016: 434.000 bedrijfsvoertuigen (+12,1% in vergelijking met 2015). Eind juni 2017 bedroeg dat aantal al bijna 225.000 voertuigen, een stijging met 4,5% in vergelijking met eind juni 2016.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *