Gert Huzink: alles of niets

De twee vorige edities van de Dakar Rally waren een drama voor Gert Huzink. In 2016 brandde zijn truck tot de grond toe af, vorig jaar reed hij achter op een stilstaande auto die midden op het parcours stil stond. Alsof dat nog niet genoeg was moest Huzink het na drie dagen voor gezien houden tijdens de Silk Way Rally vanwege een kapotte motor, wat het vervolgens onmogelijk maakte om deel te kunnen nemen aan de Oilibya Rally voor de broodnodige training.

Over zijn deelname aan deze Dakar Rally is Gert, maar ook navigator Rob Buursen en monteur Martin Roesink met wie hij de cabine van de Renault Trucks K 520 deelt optimistisch. Hun doel is een plek in de top 10 van het truck-klassement en met een fanatieke teamcaptain als Huzink is actie gegarandeerd.

G.H.: “We hebben niet de kilometers kunnen maken die we in het afgelopen jaar voor ogen hadden, maar de truck is nu beter dan ooit, juist vanwege de problemen die we gehad hebben. We hebben een paar stappen terug gedaan qua vermogen en snelheid, maar daarmee is de betrouwbaarheid enorm verbeterd. To finish first -of zoals in ons geval in de top 10- you first have to finish. Maar dat alleen is niet meer genoeg. Ik ga niet meer op halve kracht rijden om toch maar aan de finish te kunnen komen, dus het wordt alles of niets.”

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.