De laatste presentaties van Renault op een rij

Bij Renault werkt men in een hoog tempo aan nieuwe en verbeterde producten. Hieronder een overzicht van de productpresentaties in het afgelopen jaar. Uiteraard gaan de ontwikkelingen door.

De succesvolle Stepway-familie kreeg versterking van de Dacia Logan MCV, die na de Sandero, Dokker en Lodgy als vierde Stepway-model aan het aanbod wordt toegevoegd.

De Logan MCV Stepway onderscheidt zich met zijn uiterlijke kenmerken van een crossover. Behalve een zelfverzekerde houding en een stoere uitstraling biedt hij ook een rijke uitrusting, eersteklas functionaliteit en een forse laadruimte van minimaal 573 liter.

De nieuwe Koleos is na de Talisman, Talisman Estate en Espace het vierde topmodel van Renault in Europa en de derde crossover na de Captur en Kadjar. Het is tevens de vijfde Renault die leverbaar is in de Initiale Paris uitvoering, waarin het beste van Renault wordt vertegenwoordigd op het gebied van elegantie, comfort en uitrusting.

De ZOE e-Sport Concept is een adembenemende versie van de populaire elektrische auto. Het zeer sportieve, 100% elektrisch aangedreven model is een mix van de Renault ZOE en de Renault e.dams raceauto waarmee drie titels in het FIA Formula E kampioenschap behaald zijn. De ZOE e-Sport Concept bundelt de expertise van Renault op het gebied van elektrisch design en gebruik met de knowhow van professioneel racen. Hij bewijst dat de elektrische auto’s van Renault ook uitzonderlijk veel rijplezier kunnen bieden.

Een jaar na de presentatie van de Alpine Vision conceptauto onthulde Alpine de nieuwe A110 op de Autosalon van Genève. Dankzij de combinatie van tijdloze Alpine eigenschappen, zoals een laag gewicht, wendbaarheid en prestaties, treedt de nieuwe tweezits sportcoupé met middenmotor in de voetsporen van zijn illustere voorgangers, de A110 ‘Berlinette’ in het bijzonder. Het nieuwe model wordt geproduceerd in de Alpine fabriek in Dieppe en vanaf eind 2017 geleverd in Europa.

Renault presenteerde op de Autosalon in Genève de nieuwe Captur. Met een upgrade van het exterieur, het interieur en nieuwe features is deze B-segment crossover klaar om het succes voort te zetten en zijn leidende positie in Europa (verkoopaantal van 215.670 in 2016) vast te houden.

De Captur heeft zijn succesvolle designkenmerken behouden, zoals de two-tone carrosserie. De mogelijkheden om te personaliseren zijn echter uitgebreid met twee nieuwe lakkleuren – Orange Atacama en Bleu Océan – en een nieuwe dakkleur Gris Platine. In totaal zijn dertig verschillende kleurcombinaties mogelijk om de Captur een eigen uitstraling te geven.

Ook voor het interieur biedt Renault meer variatiemogelijkheden met zes verschillende pakketten en evenzoveel kleuren – Ivoire, Bleu Océan, Rouge, Caramel, Chrome satiné en Chrome patiné – en vijf exterieurpakketten: Ivoire, Bleu Océan, Cappuccino, Rouge et Orange Atacama (voor de naafdoppen en zijstootlijsten).

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *